söndag 24 augusti 2014

Nystart

I morgon startar jag en 8 veckors utmaning och här kommer försöka uppdatera hur det går. Med och motgångar, peppa mig själv och kanske andra med allting.

Min bakgrund är brokig när det gäller vikt och hälsa. Jag har varit överviktig redan vid 6 års ålder och har som många andra testat allt.

Jag har varit med i viktväktarna, jag har slutat med sötsaker, försökt motionera, jag har ätit Reductil-tabletter, cyklat till jobb, gått hos vårdcentralens viktsköterska och ingenting kunde få mig att stanna under 100 kg. När jag vägde över 120 kg fick jag nog och bad om en remiss till en Gastric bypass-operation. Detta skedde den 14/10 2009 och jag vägde in på 121,2 kg.

Den 18/3 2010 så opererades jag på Aleris i Kristianstad. Första året gick jag ner till runt 80 kg och sedan dess har jag pendlat mellan 77-84 kg. Nu är det dags att ändra på detta!

I morgon start jag utmaningen som Mysmaskens 8-veckors utmaning! Följ mig gärna här!

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Visst är det bra med utmaningar! Hade själv svårt att hitta motivationen denna sväng.

    Vad är ditt viktmål?

    Pepp till dig!

    Elin
    www.elin79.se/vikt

    SvaraRadera
  2. Åh, om jag inte vore så himla rädd för att det skulle gå fel (att jag skulle dö ifrån barnen) skulle jag också vilja göra en Gastric Bypass.

    Lycka till! Nu kör vi så det ryker :)

    Och du, kan du inte ändra så att man kan kommentera med fri bloggadress och sådär? Just nu kan jag bara välja blogger, osv.

    SvaraRadera
  3. Mitt mål är 78.Då ligger jag allra överst på BMI skalan (som jag vet är en knasig skala) men då känner jag mig riktigt bra. Ett annat mål är att känna mig vältränad. Där jag var maj 2012. Där var jag helt rätt ute. =)

    SvaraRadera