tisdag 9 september 2014

Resultat vecka 2

Resultatet för vecka 2 blev ju mindre än önskvärt, men så är det ju i princip alltid tycker jag.
Men jag är ändå nöjd med mina 0,8 kg ner.

Det jag kan påverka är ju utmaningspoängen och där kör jag stenhårt! Min tävlingsdjävul sticker eldgaffeln i mig varje kväll och jagar mig tills jag klarat av alla poängen!

Förra veckan var det motionen som gav dubbla poäng! För ovanlighetens skull lätt som en plätt! Min kollega och jag fortsätter våra lunchpass och jag brukar få till en längre promenad på kvällarna också om jag inte kunnat träna något annat.

Vi började dessutom denna veckan med att öka takten, så nu springer vi delvis. Tiden blir den samma, men vi får ju öka rundan efter hand som vi ökar takten.

Vecka 3 ligger fokus på att dricka 1,5 liter vatten. Min absolut svåraste del i tävlingen. Jag är värdelös att dricka. Eftersom jag är GBP-opererad så dricker jag inte till måltiderna, utan mellan dem. Och ska man äta var 3:e timme och sen inte dricka 30 min före/efter måltid, så är det inte mycket tid kvar att hälla i sig vätskan på. Nu gör det förstås inte så mycket om det bara blir 20 min före måltiden, men man vill ju sköta det så bra som möjligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar